Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport poinformował, że od sezonu 2011 zespołom zostanie odgórnie narzucony stosunek rozkładu masy pomiędzy przednią a tylną osią.
Niemieccy dziennikarze podali, że stosunek rozkładu masy przód do tyłu będzie ustawiony na 46:54 i jest podyktowany zmianą dostawcy ogumienia, którym od sezonu 2011 zostanie włoski Pirelii.Ekipy chcą w ten sposób uniknąć problemu, który pojawił się przed sezonem 2009, kiedy to Bridgestone dostarczyło nowe opony, a konstruktorzy zmuszeni zostali do znacznych zmian w rozkładzie masy aut.
„Jeżeli rozkład masy pozostanie dobrowolny, wtedy ktoś mógłby przypadkiem dobrze trafić, podczas gdy inni poszliby w zupełnie złą stronę. Chcemy tego uniknąć” mówił Ross Brawn, szef Mercedesa, a jednocześni członek FOTA odpowiedzialny za sprawy techniczne.
05.07.2010 14:11
0
ta.. powiedział to Ross Brawn, bo właśnie mu w tym sezonie to nie udało! dlatego zmieniali rozstaw osi, który też nie dał efektu! Między innymi w tej kwestii tkwi klucz do sukcesu! Niech zostawię tę sprawę inżynierom,a nie idą na łatwiznę i próbują spowodować że bolidy niczym sie nie będą różnić... niech jeszcze narzucą jednakowy rozstaw osi, te same silniki, elektronika już jest, skrzydła z desek klozetowych i z Formuły 1 zrobi się zwykła seria wyścigowa... jestem PRZECIW!
05.07.2010 14:27
0
tre
05.07.2010 14:33
0
zgadzam się z przedmówcą
05.07.2010 15:01
0
1. W tym że bolidy niczym się nie będą różnić jest pozytywny aspekt czyli wszystko zależy od kierowcy, na pewno było by wtedy większe widowisko .
05.07.2010 15:15
0
@4. szaman136 no to po konstruktorzy, inżynierowie, projektanci jak chodzi tylko o kierowców...
05.07.2010 15:35
0
Faktycznie coraz to więcej zagadnień i aspektów technicznych F1 jest standaryzowanych. Nie wiem czemu to ma służyć, ale bankowo nie jest to dobre dla tego sportu. Niedługo niewiele będzie zależało od konstruktorów i inżynierów.
05.07.2010 17:38
0
No cóż, jeżeli zespoły dobrowolnie same sobie zakładają kaganiec... Ale jeżeli chodzi o to, żeby nikt za rok nie miał zdecydowanie lepszego samochodu niż cała stawka to niech się umówią, że wszyscy kupią bolidy od McLarena czy Ferrari i będzie spokój. Formuła 1 upodabnia się trochę do socjalizmu z tego dowcipu: zajmuje się rozwiązywaniem problemów, które sama sobie stwarza.
05.07.2010 19:18
0
znowu się zaczyna :(
05.07.2010 19:59
0
Niech się zdecydują. Albo chcą mieć jednakowe bolidy, albo totalną wolność, bo to, co teraz jest to jest kicha...
05.07.2010 20:42
0
Dobrze że wypiłem sobie piwko na luzik bo pewnie znowu bym coś "brzydkiego "napisał :)) Myślę że kupa i dupa.
05.07.2010 20:52
0
10. dokładnie :)
05.07.2010 21:21
0
W tym sezonie wszyscy kalkują od Buli i Macków. Ducki, wydechy jedna wielka kalkomania w tej F1. Nazywa się to agresywnym rozwojem bolidu. Hi, hi. Było tak i będzie. FOTA wprowadza coraz to nowe standaryzacje, a w końcu i tak liczy się taki Alonso, Ham czy Kubek. Jak się zapitala powyżej 300 km/h to nie ma mowy o dwu takich samych bolidach.
05.07.2010 23:24
0
Czy taki rozklad ciezaru ulatwi naszemu Mareczkowi loty w chmury? A zreszta to nie ma znaczenia bo red bull zawsze doda mu skrzydel
06.07.2010 13:50
0
Zaprawdę powiadam Wam: standaryzacja wkrótce dorżnie i tak już nieco nudnawą F1. „Jeżeli rozkład masy pozostanie dobrowolny, wtedy ktoś mógłby przypadkiem dobrze trafić, podczas gdy inni poszliby w zupełnie złą stronę. Chcemy tego uniknąć”. Jak pójdą "w złą stronę", to znaczy, że nie znają się na swojej robocie i należy ich wywalić na zbity pysk. To całe gadanie o cięciu kosztów, ekologii itp też mnie wkurza. Jak zespół nie ma kasy, to niech zmieni branżę. Mogą się ścigać po miejskich parkach na rowerach z Carrefoura.
06.07.2010 14:01
0
jakby kazdy jezdzil takim samym bolidem to by to moglo nawet spoko wygladac. Ale jest jeden problem - wtedy ewentualne uczestnictwo w takich zawodach bedzie bez sensu dla teamow fabrycznych - czyli F1 zdechnie
06.07.2010 14:10
0
Proponuję jeszcze: identyczne przednie skrzydło, tylny spojler, dyfuzor , kokpit,grubość rury wydechowej a od sezonu 2013 ( aby mogli się dostosować) identyczną wagę kierowców- a co jak szaleć to szaleć ! Ps. nad standardowym kolorem lakierów też bym się radził zastanowić
06.07.2010 17:48
0
Sprzeciw. Zgadzam sie z Witkiem z pierwszej wiadomosci.
06.07.2010 18:27
0
Cóż ... faktycznie trudno mówić o rozkwicie Massy. Idzie mu coraz gorzej więc coraz więcej osób wspomina o rozkładzie Massy ;p
07.07.2010 07:45
0
A może by tak odgórnie zastosować jednakowe bolidy dla wszystkich ... ;/ Ross Brawn wie co robi ... ZAŁAMKA ;/ Ale mam nadzieję że ten idiotyczny przepis nie przejdzie ;)
07.07.2010 11:25
0
ROss boi się że będzie w ogonie F1 za rok, dlatego postanowił zostać socjalistą i walić w łeb każdego co się wybija
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się